Автопатот Скопје-Блаце, долг само 12 километри, сè уште не е завршен, иако беше официјално најавен пред четири години. Според последните информации од министерот за транспорт, Александар Николоски, еден од можните проблеми е обидот за финансиски профит на функционери од претходната власт.
Сомнежи за финансиски мотиви на претходни Функционери
Според Николоски, постојат сомнежи дека функционери од поранешната владејачка партија ДУИ купиле земјиште на трасата на автопатот, со цел да остварат голем профит преку процесот на експропријација. Министерот вели дека е потребно транспарентно решение за да се избегнат манипулации при изградбата на овој важен инфраструктурен проект.
-Да бидам јасен, за да не дојде повторно до манипулации – јас поддржувам изградба на Скопје-Блаце и тоа ќе се случи, но по фер цена и без манипулации. Ајде да поставиме уште едно прашање – дали на новата траса, во делот што треба да се експроприра, станале нови сопственици одредени функционери на ДУИ во периодот кога се планирала трасата?
Неисполнети ветувања за завршување на автопатот
Автопатот Скопје-Блаце беше еден од приоритетните проекти на претходната влада, а главен координатор за неговата реализација беше поранешниот вицепремиер Артан Груби. Тој ветуваше дека до крајот на мандатот автопатот ќе биде завршен, заедно со Коридорот 8. Меѓутоа, и покрај најавите, и автопатот и Коридорот 8 се далеку од завршени.
„Новиот автопат ќе биде решение за нашите граѓани и ќе се поврзе со Коридорот 8 преку обиколницата. Очекуваме дека Коридорот ќе биде завршен до крајот на овој мандат, ако нема дополнителни пречки,“ изјави Груби.
Проблеми со изведбата и нереално висока цена
Николоски претходно посочи дека изградбата на автопатот се соочува со големи предизвици. Половина од трасата се тунели, што ја отежнува изградбата и ја зголемува цената. Според проценките, автопатот ќе чини 240 милиони евра, што значи 20 милиони евра по километар, што го прави еден од најскапите проекти во Европа.
Од вкупно 12 километри, шест километри се тунели, што претставува голем предизвик за изградба. Може да се повтори истото како со пругата кон Бугарија – не само што автопатот е прескап, моменталната проценета вредност е 240 милиони евра, или 20 милиони евра по километар, слично на пругата. Второто прашање е дали тоа воопшто може инженерски да се реализира, затоа што е едно да проектирате патишта на хартија, а сосема друго да ги изградите на терен,
Минимален напредок: Изградени само два километри по четири години
Иако проектот беше проценет на речиси 250 милиони евра за 12 километри, досега се изградени само два километри, што претставува минимален напредок. Овие два километри можат да бидат пуштени во употреба, но целата траса сè уште не е завршена. Ова е само дел од обврската на Македонија да го заврши автопатот, кој беше најавен пред неколку години.
Паралели со проблемите на пругата кон Бугарија
Николоски ја спореди ситуацијата со пругата кон Бугарија, каде што исто така беше избрана многу тешка и скапа траса. Тој истакна дека претходната власт проектирала тунели под Крива Паланка, нешто што според него е нереално и прескапо за изведба.
И по четири години, автопатот Скопје-Блаце сè уште не е завршен. Сомнежите за купување земјиште од функционери и скапата изведба остануваат пречки за неговата реализација.