Фолксваген планира да инвестира во рудници за да ги намали трошоците за ќелиите на батериите, да задоволи половина од сопствената побарувачка и да продава на трети клиенти, рече членот на одборот на производителот на автомобили задолжен за технологија, пренесува Reuters.
Нејзината стратегија се усогласува со поширокиот тренд на производители на автомобили кои бараат поголема контрола врз делови од синџирот на снабдување, традиционално оставени на трети страни, од производство на енергија до набавка на суровини, бидејќи тие се натпреваруваат за оскудни ресурси што итно им се потребни за да се задоволат електрификацијата.
Најголемиот европски производител на автомобили сака неговата единица за батерии ПауерКо да стане глобален снабдувач на батерии, како и да исполни половина од сопствената побарувачка со погони претежно во Европа и Северна Америка, изјави Томас Шмал во интервју за Ројтерс.
ПауерКо ќе започне со испорака на ќелии до ФОРД за 1,2 милиони возила што американскиот производител на автомобили ги гради во Европа на електричната платформа MEB на Фоксфаген, рече тој.
„Тесното грло за суровините е рударскиот капацитет – затоа треба директно да инвестираме во рудниците“, рече тој.
Производителот на автомобили беше партнер на договори за снабдување со рударски компании во Канада, каде што ќе ја изгради својата прва фабрика за батерии во Северна Америка.
Ваквите партнерства кои гарантираат финансии може да го скратат времето за развој на рудникот со години за помладите рудари, рече Џон Мејер, виш аналитичар во бутичката инвестициска банка ЕСПИ ЕНЏЕЛ.
Шмал одби да коментира за дополнителни локации што се разгледуваат или кога Фолксваген би можел директно да инвестира во рудници додека пазарот не се реши.
„Во иднина, ќе има одреден број стандарди за батерии. Преку нашиот голем обем и продажен бизнис од трети страни, сакаме да бидеме еден од тие стандарди“, рече тој.
Стекнувањето батерии по разумна цена е предизвик за производителите на автомобили како Фоклсфаген, Тесла и Стелантис ( кои сакаат да ги направат електричните возила достапни.
Во петгодишниот план за трошење на Фолксфаген од 180 милијарди евра, до 15 милијарди се наменети за трите најавени фабрики за батерии и некои извори на суровини.
Производителот на автомобили досега ја ограничи понудата на суровини до 2026 година и во следните неколку месеци ќе одлучи како да ја задоволи својата побарувачка оттогаш па натаму, рече Шмал во интервјуто.
Исто така, нарача батерии од околу 14 милијарди долари од шведската фабрика на Нортволт.
„Понатамошно намалување на трошоците за батеријата е предизвик“, рече Шмал. „Ги користиме сите инструменти со ПауерКо.