Коалицискиот договор меѓу ЦДУ/ЦСУ и СПД за намалување на квотата за работници од Западен Балкан на 25.000 годишно предизвика остри критики од германската градежна индустрија. Тим-Оливер Милер, шеф на Здружението на градежната индустрија, ја нарече мерката „изненадувачка и штетна“ за секторот. Мерката е штешна, особено поради планираните инфраструктурни проекти што ја зголемуваат побарувачката за работна сила.
Влијание врз градежната индустрија
Милер нагласува дека значителен дел од странските работници во градежништвото доаѓаат од земјите на поранешна Југославија. Намалувањето на контингентот од 50.000 на 25.000 работници годишно ќе ја ограничи работната сила потребна за индустријата, што може да ги загрози идните проекти.
„Намалувањето на квотата за работници од Западен Балкан особено ќе ја погоди градежната индустрија, која зависи од овие работници.“
Услови за влез
Според Западнобалканската регулатива, работниците од Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Црна Гора, Северна Македонија и Србија мора да имаат договор за работа пред да добијат виза. Оваа мерка овозможува влез и за неквалификувани работници, но бара дозвола за работа да се поднесе од земјата на потекло. Лица што примале социјална помош за азиланти во последните 24 месеци не можат да аплицираат.
„Западнобалканската регулатива им овозможува на работниците од регионот поедноставен влез, но со строг услов за договор за работа.“
На 30 ноември 2024 година, околу 79.500 луѓе живееле во Германија со дозвола за престој преку Западнобалканската регулатива, во споредба со 76.000 на крајот на 2023 година. Најголемата група се работници од Косово (20.800), следени од Босна и Херцеговина (16.100) и Северна Македонија (14.200).
„Работниците од Косово, Босна и Херцеговина и Северна Македонија се клучни за германската градежна индустрија.“
Коалицијата ЦДУ/ЦСУ и СПД има за цел да ја ограничи редовната миграција преку намалување на квотата. Новата квота е воведена за да се спречат неосновани барања за азил од регионот. Сепак, градежната индустрија предупредува дека ова ќе го наруши пристапот до квалификувана работна сила и ќе ги отежни инфраструктурните планови.