Николоски повика на истражна постапка за проектот Скопје-Блаце
Министерот за транспорт Александар Николоски побара од обвинителството да отвори итна истрага за наводни злоупотреби во рамки на проектот Скопје-Блаце, што го води „Државни патишта“. Според Николоски, постојат сериозни индикации за корупција и незаконски пренамени на средства, кои ја успориле изградбата на автопатот и ги зголемиле неговите трошоци. Овој проект, кој со децении е најавуван како стратешки приоритет, требаше значително да го скрати времето на патување од Скопје до Приштина. Но, до денес, се изградени само 2 километри.
Објаснување на проблемите со финансиите и прекумерни трошоци
Во интервју за Алсат, Николоски обвини дека поранешни функционери од ДУИ свесно го менувале проектот за автопатот Скопје-Блаце со цел да остварат финансиски профит. Тој тврди дека иако Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) одобрила средства за реализација на проектот уште во 2019 година, од 2021 година сликата на терен е целосно различна од ветеното. Николоски истакна дека за четири години биле изградени само два километри автопат, кои завршуваат во длабока бездна.
-
„Многу е важно што на меѓуинституционално ниво денеска го објавуваме почетокот на реализацијата на овој проект. Со него, растојанието меѓу Скопје и Приштина ќе се намали од два часа на само 45 минути“, рече вицепремиерот Бујар Османи при претходна презентација на проектот.
Измени во проектот и недостиг на планирање
Министерот Николоски го посочи поранешниот директор на Државни патишта, Ејуп Рустеми, како одговорен за намерни промени во проектот, што довеле до значително поскапување на изградбата. Извештајот на ангажираната компанија за консултантски услуги СУЕЗ, потврдува дека овие измени може да ја зголемат вредноста на проектот за дополнителни 70 до 120 милиони евра. Николоски вели дека документите укажуваат на неоправдано планирање на шест тунели, кои не ги исполнуваат потребните стандарди за безбедност и сообраќајна фреквенција.
-
„Имаме јасен доказ дека проектот е значително поскап од предвиденото поради намерни измени кои го отежнуваат процесот“, нагласи Николоски.
Препродажба на имоти долж трасата
Покрај тоа, Николоски истакна дека има документи кои покажуваат манипулации со имотите по должината на трасата за автопатот Скопје-Блаце. Според него, голем број парцели биле препродадени на нови сопственици, што дополнително ги усложнило правните и логистичките аспекти на проектот. Николоски тврди дека ваквите активности ја поткопале транспарентноста и ефикасноста на проектот, повикувајќи обвинителството да ја истражи целосно вмешаноста на сите релевантни страни.
-
„Поседуваме документи кои детално го следат движењето на имотите по трасата и покажуваат дека тие постојано биле препродавани, што е јасен индикатор за злоупотреба“, изјави Николоски.
Следни чекори
Проблемите со автопатот Скопје-Блаце покажуваат длабоки структурни недостатоци во работењето на „Државни патишта“, а Николоски бара одговорност од сите инволвирани. Овој проект стана пример за спориот и корумпиран систем на јавни набавки и реализација на стратешки инфраструктурни проекти во Македонија. Итна истрага е потребна за да се открие степенот на злоупотребите, а завршувањето на проектот да се врати на вистинската траекторија за да може на граѓаните конечно да им овозможи побрза врска помеѓу Скопје и Приштина.