Директорите на хируршките клиники во скопскиот Клинички центар мора итно да набават резервни надворешни компресори за да се реши критичниот недостиг што ги затвори операционите сали веќе три недели. Оваа ситуација сериозно ги наруши хируршките зафати и грижата за пациентите, што го натера Министерството за здравство да наложи работа во смени за да се справат со заостанатите работи. Потребна е итна акција за да се врати нормалното работење и да се обезбеди безбедност на пациентот.

Привремени решенија за затворени операциони сали поради недостиг на компресори

Директорите на хируршките клиники мора итно да набават резервни надворешни компресори за да го решат тековниот проблем. Во изминатите три недели, овие витални установи не беа во функција, што значително ја нарушува грижата за пациентите.

Работа со смени за да се ублажи влијанието

Бидејќи нема доволно резервни компресори, Министерството за здравство им наложи на директорите на клиниките да ја организираат работата во две смени. Оваа директива има за цел да обезбеди дека не само итни пациенти, туку и оние кои се закажани за операција може да се лекуваат. Заменик-министерката за здравство Маја Манолева изјави:

„Можам да кажам дека само две од хируршките клиники не се завршени и очекуваме во текот на денешниот ден да бидат комплетирани и со соодветни надворешни компресори и цилиндри.

Се чекаат резултатите од тестот од германски експерти

Во исто време, со нетрпение се очекуваат резултатите од тестовите спроведени од претставници на германска компанија. Овие тестови беа направени и во компресорската станица и во операционите сали за да се идентификува основната причина за проблемот. Службата за заеднички работи останува скептична дека проблемот лежи во самата компресорска станица, бидејќи компримиран воздух и кислород се доставуваат до сите клиники, но проблемот со мирисот е ограничен на одредени сали.

Загриженост и фрустрации на пациентите

Пациентите се најпогодени од оваа криза, изразувајќи го своето разочарување од здравствениот систем и одговорот на надлежните. Душко Ѓорѓиевски од Здружението на пациенти „Нефрон“ ги искажа своите фрустрации, кој изјави:

„Секаде во светот за ваков проблем не се разговара, но се решава за неколку часа… Очигледно некој не си ја врши работата, а ние како пациенти го чувствуваме тоа директно Пациентот не треба ни да знае дали и што е проблемот, туку тие проблеми треба навремено да се спречат и да се решат.

Тековно пребарување на решенија

Додека здравствените власти ја продолжуваат потрагата по решенија трета недела, никој не одговара за пропаѓањето на клиничкиот центар. Манолева не се осврна конкретно кој ќе сноси одговорност за ситуацијата. Таа нагласи дека одговорно ги извршувала своите обврски и се трудела да го реши проблемот со минимални последици.

Фокусот останува на изнаоѓање брза и ефикасна резолуција за да се врати целосната функционалност на операционите сали и да се осигура дека грижата за пациентот нема дополнително да се загрози.