Родителите на осмоодделенци во Србија останале изненадени кога откриле дека во учебникот по историја, наместо ликот на Адолф Хитлер, се појавува ликот на славниот комичар Чарли Чаплин. Оваа необична замена предизвика шок и критики, откако сцената од филмот „Големиот диктатор“ била употребена во дел од лекцијата.

Лекција за меѓувоениот период со илустрација на Чаплин

Во учебникот за 8 одделение, издаден од издавачката куќа „Бигз школство д.о.о.“, на страниците 28 и 29 се обработува периодот меѓу двете светски војни. Лекцијата, со наслов „Европа, светот и српскиот народ во југословенската држава“, содржи илустрација од филмот „Големиот диктатор“, во кој Чарли Чаплин ја толкува улогата на Хитлер. Родителите, кои очекувале историски точни фотографии на нацистичкиот лидер, останале збунети од овој избор.

Реакции на родителите: Збунетост и критики

Многу родители, кои ја прегледале лекцијата, биле шокирани од фактот дека наместо фотографија на Хитлер, е користена сцена од филмот. Тие ги изразиле своите сомнежи околу ваквата замена, сметајќи дека тоа ја нарушува точноста и кредибилитетот на учебникот по историја.

Објаснување од издавачот: Намерна замена за илустрација на културата

Од издавачката куќа „Бигз школство д.о.о.“ објаснија дека фотографијата е намерно поставена како дел од лекцијата и дека изборот на сликата е свесен. Според нив, целта на илустрацијата била да ги прикаже тенденциите во уметноста во меѓувоениот период, а не само да се фокусира на политичката историја.

„Сликата е секвенца од култниот филм „Големиот диктатор“ од 1940 година. Намерно е избрана за да ги илустрира уметничките трендови на времето, бидејќи темата на лекцијата не се занимава само со политичка историја, туку и со културата на периодот меѓу двете светски војни,“ изјави издавачот.

Критики и дилеми: Историска точност или уметничка интерпретација?

И покрај објаснувањата на издавачот, многу родители и наставници остануваат поделени. Некои сметаат дека ваквата илустрација е интересен начин за да се покаже влијанието на културата врз политиката, додека други ја критикуваат заради можноста за создавање збунетост кај учениците кои треба да научат за историски факти, а не за уметнички интерпретации.