Во обид да се регулираат нефер трговските практики и да се намалат цените, донесен е Законот за заштита од нефер трговија. Организацијата на потрошувачи во Македонија со нетрпение ја очекува официјалната листа на производи според новиот закон. И покрај тоа што не го добија директно од законодавниот дом, тие собраа информации од извештаите во медиумите. Меѓу наведените 2.600 артикли се луксузни производи кои сега се планирани за потенцијални намалувања на цените.
Оваа листа ќе треба да биде одобрена од Организацијата на потрошувачи и Стопанска комора.
Оптимизам на потрошувачите во услови на законски промени
Татјана Тасевска, претставник на Организацијата на потрошувачи, изрази оптимизам за потенцијалното влијание на законот врз цените. Иако законот не влијае директно на потрошувачите, неговото почитување може да доведе до значително намалување на цените. Тасевска ја нагласува важноста од спроведувањето и следењето за да се обезбеди нејзината ефикасност.
Клучни компоненти на Законот
Законот се обидува да ги ограничи профитните маржи на 10% и да ги ограничи дополнителните давачки што честопати ги наплаќаат трговците на мало за рекламирање и промотивни активности. Тасевска ја нагласува важноста од брза имплементација, истакнувајќи ја потребата од добро опремена комисија за конкуренција за ефикасно спроведување на законот и следење на динамиката на пазарот.
Обезбедување фер конкуренција
Донесен со огромна поддршка во законодавниот дом, законот има за цел да ја искорени нефер конкуренцијата во малопродажниот сектор и да донесе стабилност на цените. Неговите непосредни ефекти се очекува да се материјализираат во рок од шест месеци бидејќи производителите и трговците на мало ќе ги усогласат своите договори со новите регулативи. Прекршителите може да се соочат со високи казни до 20.000 евра.
Предизвици кои претстојат
Иако законот претставува значаен чекор кон поправедни пазарни практики, предизвиците остануваат. Обезбедувањето усогласеност од сите засегнати страни и ефективно спроведување ќе биде од клучно значење за реализација на неговите цели. Дополнително, воспоставувањето механизми за тековно следење и прилагодување ќе биде од суштинско значење за одржување на пазарната рамнотежа.
Акт за балансирање: Заштита на потрошувачите и бизнисите
Успехот на новиот закон зависи од постигнувањето на деликатна рамнотежа помеѓу заштитата на интересите на потрошувачите и обезбедувањето погодна средина за бизнисите да напредуваат. Иако намалувањето на цените може да им користи на потрошувачите, одржувањето на профитабилноста за трговците на мало и производителите е од витално значење за одржливиот економски раст.
Гледајќи напред
Додека Македонија се подготвува да ги спроведе новите регулативи, засегнатите страни низ синџирот на снабдување мора да соработуваат за непречено да се движат низ транзицијата. Организациите на потрошувачите, владините агенции и бизнисите мора да работат заедно за да обезбедат фер и транспарентен пазар од кој имаат корист сите вклучени страни.
Воведувањето на новиот закон означува значајна пресвртница во напорите на Македонија да промовира фер конкуренција и да ги заштити интересите на потрошувачите. Иако претстојат предизвици во неговото спроведување, проактивната соработка и будното спроведување ќе бидат клучни во остварувањето на неговите потенцијални придобивки и за потрошувачите и за бизнисите.
Извор: Сител