Реконструкцијата на Деве Баир

Започна долгоочекуваната реконструкција на најголемиот граничен премин на македонско-бугарската граница, Деве Баир, како дел од Коридорот 8. Овој проект, кој ќе се одвива во две фази, се очекува значително да го подобри транспортот и трговијата во регионот, со вкупна инвестиција од 96 милиони денари за првата фаза.

Изградба на нови објекти за модернизација на царинските услуги

Првата фаза од проектот вклучува изградба на нов административен објект за стоково царинење, како и реконструкција на постојната управна зграда. Ова ќе ги подобри условите за работа на царинските и полициските службеници, како и на инспекциските служби. Средствата за овој проект се обезбедени преку заем од Светска банка, со што ќе се овозможи ефикасно спроведување на сите контролни процедури на царинскиот терминал.

„Царинските премини треба да ги модернизираме за да овозможиме поефикасна работа на сите служби и подобри услови за граѓаните,“ истакна директорот на Царинската управа.

Премиерот најавува инфраструктурна офанзива

Премиерот Христијан Мицкоски нагласи дека модернизацијата на граничниот премин е само првиот чекор од серијата проекти за изградба на експресни патишта.

„Секоја точка на Македонија е важна за нас, и нема да оставиме ниту една точка нереализирана. Македонските граѓани кои ќе го отплаќаат овој заем ќе добијат модерен граничен премин и ефикасна Царинска управа,“ изјави Мицкоски.

Реконструкција на патната инфраструктура

Во паралела со модернизацијата на Деве Баир, експресниот пат Ранковце – Крива Паланка е во завршна фаза и ќе биде поврзан со автопатот Скопје – Куманово. Според Александар Николоски, вицепремиер и министер за транспорт, реконструкцијата на овој пат ќе ја олесни комуникацијата со граничниот премин Деве Баир.

Планови за завршување во 2025 година

Првата фаза од реконстркцијата на Деве Баир се очекува да заврши до мај 2025 година, а втората фаза, која вклучува развој на нов урбанистички план, ќе започне во текот на следната година. Според Николоски, до 2026 година, граничниот премин ќе биде целосно модернизиран со нови објекти за граничната полиција, царинската управа и фитосанитарните инспекции, како и со повеќе сообраќајни ленти за подобра контрола на транспортот.

Проектот кој започнува денес треба да биде завршен до мај 2025 година, кога ќе биде комплетирана првата фаза од реконструкцијата на граничниот премин Деве Баир. Во моментов, се работи на нов урбанистички план од категорија А, кој ќе овозможи премин кон втората фаза на проектот. Планирано е втората фаза да започне следната година, а целиот граничен премин, вклучително со објектите на граничната управа, фитсанитарната инспекција, граничната полиција, како и со повеќе сообраќајни ленти, да биде завршен до 2026 година, потврди вицепремиерот и министер за Транпорт, Александар Николоски

Значајни проекти за транспорт во регионот

Овој проект е дел од пошироките планови на Владата за модернизација на инфраструктурата, меѓу кои се истакнува и долгоочекуваната делница Кичево – Охрид, која ќе биде делумно пуштена во употреба следната година, како и патот Прилеп – Градско, кој треба да биде завршен до крајот на годинава.

Интеграција во ЕУ преку модерна инфраструктура

Овој проект ќе ја олесни трговијата и транспортот во Западен Балкан, а ќе придонесе и за побрза интеграција на Македонија во ЕУ преку развој на модерни и ефикасни гранични премини. Како што истакна директорот на Царинската управа, овој проект ќе овозможи поголема контрола и ефикасност на граничните служби.