Бугарија активно работи на развој на алтернативни железнички траси за Коридорот 10, со што Македонија би можела да биде заобиколена, предупреди министерот за транспорт, Александар Николоски. Тој потенцираше дека за државата е приоритетна изградбата на брза пруга, која би ја следела вардарската долина, природниот транспортен тек на Балканот.
Македонија мора да изгради брза пруга: Бугарски алтернативи за Коридорот 10
Според Николоски, Бугарија развива две алтернативни траси кои би можеле да ја изолираат Македонија:
- Траса преку Виена – Будимпешта – Белград – Ниш – Босилеград, па низ Софија, долината на реката Струма и до Солун.
- Траса која води од Романија преку источна Бугарија до Истанбул.
„Доколку дозволиме да бидеме наивни и да се водиме од приказни кои некој намерно ни ги подметнува, а не од сопствените интереси, тогаш нема да го развиваме она што претставува природен тек. Природниот тек на Балканот е вардарската долина, и затоа мора да бидеме свесни дека инвестирањето во овој проект е од највисок приоритет . Се развиваат алтернативи што го игнорираат ова, Ако не инвестираме во овој проект, ќе ја изгубиме нашата стратешка позиција,“ изјави Николоски.
Министерството за транспорт, според Николоски, интензивно работи на ова прашање.
„ Работиме над ова сериозно прашање. Очекуваме Македонија да добие брза пруга во следните 5 до 6 години. Утре имам средби со Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) за да обезбедиме поддршка за овој проект,“ додаде тој.
Апели од бизнис заедницата: Инфраструктурата е клучна за економијата
Бизнис секторот бара итна реализација на проектите за железничка и патна инфраструктура. Претседателот на Сојузот на стопански комори (ССК), Трајан Ангелоски, ја нагласи потребата од модернизација на транспортната мрежа.
„Поврзувањето со Солун е приоритет за нас. Второ алтернативно пристаниште е Драч, а третата опција се Бургас и црноморските пристаништа. Денес не можете да купите карта за патување со воз во странство. Железничкиот транспорт до Велес, Битола или Кочани е ограничен, а автопатите дозволуваат брзини од само 50-60 км/ч. Ова е неподносливо за економскиот и бизнис секторот во 21 век,“ изјави Ангелоски.
Коридорот 8: Напредок и предизвици
Следната недела во Скопје ќе се одржи состанок со бугарските власти за третата фаза од железничката пруга од Крива Паланка до границата со Бугарија, која е дел од Коридорот 8.
Министерот Николоски информираше дека до крајот на јануари е предвидено да заврши експропријацијата за делниците на Коридорите 8 и 10-Д, што ќе овозможи забрзување на градежните работи.
Мицкоски: Проблеми со договорот со „Бехтел и Енка“
Премиерот Мицкоски посочи дека неговиот став за договорот со „Бехтел и Енка“ останува непроменет, но предупреди дека евентуално раскинување би ја ставило државата во тешка ситуација.
„Доколку договорот не се почитуваше, Македонија ќе завршеше на арбитража. Ќе загубевме 1 милијарда долари и немаше да добиеме ниту еден километар автопат,“ истакна Мицкоски.
Македонија мора итно да инвестира во модернизација на железничката инфраструктура за да го задржи природниот тек преку вардарската долина. Паралелно, државата треба да ја зголеми ефикасноста на автопатската мрежа и да ги заврши клучните проекти на Коридорите 8 и 10-Д.