АПИ делумно виновна за трагичната несреќа на „Беса транс“ на автопатот Струма

Окружниот суд во Перник пресуди дека Агенцијата за патна инфраструктура на Бугарија (АПИ) носи делумна вина за трагичната автобуска несреќа на автопатот Струма во 2021 година, при што загинаа 45 македонски државјани.

Автобусот на „Беса транс“ немал лиценца за меѓународен превоз, одземена лиценцата за работа на компанијата

Одговорност и обештетување

Судот утврди дека АПИ е одговорна за 10% од настанатата штета. На секој од тужителите ќе треба да му исплати по 20.000 лева како надомест за нематеријална штета. Делницата каде што се случи несреќата е пуштена во сообраќај во 2007 година, но само со акт 15, без акт 16, што ја класифицира како експресен пат, а не автопат.

Апелациониот суд ја укина пресудата за случајот „Беса Транс“ – повторно судење за Беким Хаџиу

Брзина и инфраструктурни пропусти

Возачот го возел автобусот со 106 километри на час, што е во рамки на дозволената брзина од 120 километри на час. Сепак, судот утврди дека при проектирањето на патот не биле испочитувани геометриските стандарди. Попречниот наклон на кривината одговара на брзина од 90 километри на час, но недостасувале соодветни патни ознаки за ограничување на брзината.

Детали за несреќата

Инцидентот се случи на 23 ноември 2021 година кај селото Боснек, кога автобусот удри во заштитната ограда, се запали и целосно изгоре. Возилото се враќало од туристичко патување во Истанбул кон Скопје.

Граѓанска постапка и барања за обештетување

Во јануари 2022 година започна граѓанска постапка за утврдување на состојбата на патот, вклучувајќи патни ознаки, заштитни огради и асфалт. Роднините на жртвите поднесоа барање за обештетување од 750 илјади евра против АПИ и други субјекти, укажувајќи на голем број технички недостатоци кои придонеле за несреќата.

Казни за „Беса транс“

Сопственикот на „Беса транс“, Беким Хаџиу, беше осуден на затворска казна од една година и осум месеци поради фалсификување документи, а компанијата доби парична казна од 800.000 денари и забрана за добивање лиценца за патен превоз во рок од четири години.

Несреќата остави длабоки последици, отворајќи прашања за безбедноста на патната инфраструктура и регулацијата на превозниците во регионот.