Започнува седмичен бојкот на „Konzum“ во Хрватска 🛒
Во Хрватска, од сабота 8-ми февруари, започнува најавениот седмичен бојкот на малопродажниот синџир „Konzum“, организиран врз основа на анкетата спроведена од платформата „Halo inspektore“. Анкетата беше објавена на 5-ти февруари на нивната фејсбук-страница. Граѓанскиот протест против високите цени.
„По одлука на граѓаните, првиот малопродажен синџир што ќе биде бојкотиран цела седмица е ‘Konzum’. Бојкотот ќе трае од 8-ми до 14-ти февруари,“ соопшти платформата „Halo inspektore“.
Анкетата покажува голема поддршка за бојкотот
Во анкетата биле регистрирани 211.638 гласови од 144.732 учесници, а 31,7% од гласачите се изјасниле за бојкот на „Konzum“. На второ место е малопродажниот синџир „Plodin“ со 29,1%, додека „Studenac“ добил 6,87% од гласовите.
„Резултатите покажуваат јасен став на граѓаните во однос на зголемените цени и малопродажните маржи. Овој бојкот е порака до трговците дека потрошувачите имаат моќ да реагираат,“ наведуваат организаторите.

Паралелно се одвива и петочен бојкот на плаќања
Покрај седмичниот бојкот, на 7-ми февруари беше одржан и третиот последователен петочен бојкот, во кој граѓаните беа повикани да се воздржат од сите видови плаќања. Оваа иницијатива има за цел да покаже незадоволство од економските политики и зголемувањето на цените на основните производи.
„Целта на овој бојкот е да се изврши притисок врз трговците и владата за намалување на цените и зголемување на заштитата на потрошувачите,“ коментираат активистите.
Нови мерки за ограничување на цените
Од 7-ми февруари стапи на сила и одлуката на хрватската влада за директна контрола на цените на одредени производи. Според новите регулативи, списокот со ограничени цени е проширен од 30 на 70 производи.
„Трговците се обврзани да обезбедат најмалку еден вид артикал од иста категорија по утврдената максимална цена. Доколку одреден производ биде исцрпен, мора да се обезбеди алтернативен производ со ограничена цена,“ соопшти владата.
Останува да се види каков ефект ќе има седмичниот бојкот и дали мерките на владата ќе доведат до стабилизирање на цените на пазарот.
(ГРАФИК) Каков ефект постигнаа Хрватите со бојкот на маркетите?
Податоците од првите два бојкота покажуваат дека акциите на потрошувачите имаат реално влијание врз трговијата. Иако ефектот од вториот бојкот бил нешто помал, резултатите сè уште покажуваат значајно влијание: во споредба со 24 јануари, бројот на сметки се зголемил за 18%, а вкупниот износ на трансакции е поголем за 15%.