Црн петок за маркетите: Бојкотот на маркетите продолжува – граѓаните испраќаат јасна порака за високите цени

По успешниот бојкот на 31 јануари, кој резултираше со намалување на прометот за 46,59% во најголемите малопродажни синџири, граѓаните се подготвуваат за нов бојкот, наречен „црн петок за маркетите“. Целта е да се изврши притисок врз трговците за да ги намалат високите цени на основните производи.

Според податоците на Управата за јавни приходи (УЈП), ден по првиот бојкот, прометот во маркетите пораснал за 11,2% во споредба со претходната сабота. Овој тренд покажува дека граѓаните само привремено ги одложуваат своите набавки, но ефектот од бојкотот останува силен сигнал до трговците.

Граѓаните: „Цените растат, а платите стагнираат“

Анкетираните граѓани за платформата „Внимание“ изразија незадоволство од континуираното зголемување на цените, додека платите остануваат непроменети. Оваа ситуација создава економски притисок врз домаќинствата, а бојкотот се смета за начин да се испрати порака до надлежните и трговците.

„Секој месец трошоците ни растат, а платите остануваат исти. Со овој бојкот сакаме да ги натераме трговците да ги намалат цените,“ изјави еден од анкетираните граѓани.

По примерот на регионот: Колективен притисок за промени

Бојкотите на малопродажните синџири веќе се користат како ефективна тактика во соседните земји, каде што граѓаните организираат масовни акции со цел да извршат притисок за фер цени. Овој тренд сè повеќе добива поддршка и во Македонија, каде што расте свеста дека потрошувачите имаат моќ да предизвикаат промени.

Со зголемениот интерес и поддршка, останува да се види дали овој „црн петок за маркетите“ ќе доведе до реални промени во ценовната политика на големите трговски ланци.