Во текот на вчерашниот ден, по иницијатива на градоначалникот Горан Герасимовски, се одржа итен состанок на штабот за заштита и спасување во кој учествуваа инспектори, како и командирот на ПС Беко, Игор Стаменковски. Целта беше да се постигне подобра заштита на граѓаните и да се утврдат приоритетните активности за подобрување на безбедносната состојба во општина Центар.

Итен состанок на штабот за заштита и спасување на Центар – мултидисциплинарен пристап

На овој итен состанок за јавна безбедност, присутните разгледаа повеќе точки:

  • Степенот на ризик во станбените објекти

  • Мерки за унапредување на безбедноста во училиштата и градинките

  • Функционалност на хидрантните системи

  • Координација при инспекциска контрола на угостителските објекти

Според учесниците, од исклучителна важност е секој сектор да ги прифати новите правила и да придонесе во создавање подобра заштита на граѓаните низ целата општина.

„На првиот состанок ставивме акцент на нашите училишта. Проценките за ризик и плановите за заштита и спасување се комплетно разгледани и одобрени од соодветни државни институции. Наша цел е да обезбедиме сигурна и безбедна средина за децата, која постојано ќе се унапредува и следи,“ истакна градоначалникот Герасимовски.

Мерки за станбените згради – состанок со управителите и редовни проверки

Општинските инспектори добија задолжение да свикаат координација со управителите на станбените, станбено-деловните и деловно-станбените згради. Предмет на дискусија ќе биде усогласеноста со безбедносните стандарди, меѓу кои:

  • Одржување на хидрантната мрежа и пожарогасните апарати

  • Техничка исправност на лифтовите

  • Изглед и стабилност на фасадите

„Заради подобра заштита на граѓаните, ќе се спроведат вонредни надзори и ќе се применат законските процедури ако се забележат пропусти. Освен тоа, ќе воспоставиме и заедничка акција со подрачната единица за заштита и спасување, за да дејствуваме сите заедно во решавањето на одредени критични точки,“ додаде Герасимовски.


Инспекциска контрола на угостителските објекти – задолжителна документација и рок за исправки

Општина Центар инсистира на построга инспекциска контрола на угостителските објекти, особено во поглед на регулаторните документи и почитувањето на пожарната сигурност. Од локалите се бара да располагаат со:

  • Тековна состојба (важечка до 6 месеци) и лични податоци на одговорното лице

  • Имотен лист за објектот и дозвола за вршење дејност

  • Потврда и распоред за работно време

  • Заверени нормативи за храна и пијалоци

  • Елаборати за заштита на животната средина и заштита од пожари

„Документите мора да бидат достапни на лице место за време на контролата. Доколку утврдиме отсуство на кој било елемент, се издава решение за корекција со рок од осум дена. Најважно е да се заштити јавниот интерес и да се гарантира безбедноста во објектите каде што секојдневно циркулираат многу граѓани,“ нагласуваат од Општина Центар.

Холистичка стратегија за подобра безбедносна состојба во општина Центар

Покрај засилениот надзор, владее согласност дека е потребно и дополнително едуцирање на управителите на објекти, наставниот кадар и вработените во угостителската дејност. Целта е да се оформат долгорочни навики за одржување на безбедносната состојба во општина Центар. Притоа, совеста на граѓаните и нивната прва реакција при алармантни ситуации е пресудна за успешно намалување на ризиците.

  • „Овој итен состанок на штабот за заштита и спасување е само почеток на нашата заедничка офанзива за максимална сигурност. Со интензивна комуникација меѓу институциите и со поддршка од граѓаните, ќе обезбедиме трајна, одржлива заштита и ќе одговориме на секој можен предизвик,“ заклучува градоначалникот.