Во првиот момент е очигледно дека ЈСП се наоѓа во тревожна состојба. Синдикатот нагласува дека само 40% од автобусите функционираат, додека останатите се враќаат поради дефекти и недостиг на резервни делови. Возачите се под притисок и честопати мораат да ги откажат рутите. Дополнително, состојбата со возниот парк е толку драматична што неодамнешниот инцидент со опожарениот автобус број 58 во Сопиште ја прели чашата на трпение.
40% функционални автобуси во ЈСП
Според синдикатот, ситуацијата во јавното сообраќајно претпријатие (ЈСП) е алармантна. Поради неконтролирана потрошувачка на делови, недоволно сервисирање и старост на возилата, многу автобуси се расипани. Згора на тоа, возачите се жалат дека некои автобуси не можат да влечат по нагорнини, додека други немаат парно во ладно време. Следствено, безбедноста станува сериозно загрозена.
„Некои автобуси не влечат, во дел од нив нема парно, а многу делови недостигаат. Возачите се принудени да ги враќаат во гаражите“, изјави Меџит Идризи, генерален секретар на СПАЈС.
Инцидент со пожар кај автобус број 58
Недостатокот на соодветно одржување кулминираше со последниот инцидент во Сопиште, кога автобус број 58 целосно изгоре. Според вработените, тоа е четврти случај на запален автобус за само шест месеци. Покрај тоа, сите пожари почнуваат позади, во делот кај моторот, што отвора сомнежи за технички пропусти.
„Ако е саботажа, зошто автобусот не се запали уште од сабајле? Зошто сите пожари се случуваат одзади, кај моторот?“ прашуваат од синдикатот на ЈСП. Очигледно, состојбата упатува на сериозни дефекти, а не на намерно оштетување.
Контроверзии околу наводна саботажа во ЈСП
Директорот на ЈСП, Драги Кушевски, нагласи дека постојат некакви сознанија за саботажа, но не сакаше да обелодени детали. Тој додаде дека ќе се спроведат соодветни постапки за утврдување на точната причина за пожарот. Меѓутоа, синдикатот инсистира дека ваквите изјави се контрадикторни и навредливи кон вработените.
„Нека каже директорот дека бил револтиран, наместо да обвинува за саботажа. Возачите се најмногу оштетени. Тие се под секојдневен притисок“, изјави Идризи.
Во меѓувреме, гневот расте, бидејќи работната атмосфера е дополнително загрозена од овие наводи.
Шест нови еколошки автобуси сè уште во гаражите на ЈСП
Минатата година, ЈСП доби шест еколошки автобуси од Европската Унија. Сепак, тие остануваат во гаражите и не се пуштени во сообраќај. Раководството тврди дека осигурувањето е завршено и дека моментално се чека регистрација. И покрај тоа, возачите и синдикатот се сомневаат дека овие возила ќе ја подобрат состојбата ако не се решат техничките проблеми и нема редовно одржување.
Повик за итна истрага и подобри услови за возачите
„Нашите членови се уморни од секојдневниот стрес. Тие сакаат итна истрага и долгорочно решение,“ велат од синдикатот на ЈСП. Тие бараат надлежните органи да реагираат за да се спречат идентични незгоди. Покрај тоа, се бара и јавна одговорност од менаџментот.
Поради повеќекратните промени на директори, градската власт досега не постигна трајно решение. Очигледно, хаосот во ЈСП се продлабочува, а возачите продолжуваат да алармираат дека сите автобуси мора да бидат безбедни и соодветно одржувани.
Неопходни реформи во јавното сообраќајно претпријатие
Сегашните проблеми укажуваат на потребата од сеопфатни реформи во ЈСП. Уште повеќе, експертите сугерираат дека без план за замена на старите автобуси, без редовен технички преглед и без финансиска поддршка, не може да се обезбеди долгорочна стабилност на јавниот превоз во Скопје.
„Директорот и раководството треба да ја превземат одговорноста за ова. Проблемите не се од вчера. Сакаме сигурност, затоа што јавниот превоз е основна услуга за граѓаните,“ велат од синдикатот.