Неискористените термини во јавниот здравствен систем претставуваат сериозен проблем кој го отежнува пристапот до здравствени услуги за многу пациенти. Заменик-министерот за здравство, Јовица Андовски, најави дека Министерството активно работи на решавање на овој проблем, истовремено упатувајќи апел до граѓаните за одговорно однесување.


Голем процент на неискористени термини во здравството

Во изминатиот период, податоците покажуваат дека само во Скопје, од вкупно 4.070 закажани термини за компјутерска томографија, дури 970 пациенти не се појавиле, без претходно да го откажат својот термин. Ова значи дека повеќе од 23% од закажаните термини остануваат неискористени.

„Ова не само што создава непотребни листи на чекање, туку и ги лишува пациентите на кои им е итно потребна дијагностика,“ истакна Андовски.


Апел за одговорност од пациентите

За да се ублажи овој проблем, Андовски ги повика граѓаните да ги откажуваат термините што нема да можат да ги искористат.

„Ако знаете дека нема да дојдете, откажете го терминот најдоцна до последниот ден. Тоа може да се направи преку СМС порака или со помош на вашиот доктор,“ рече тој, потенцирајќи дека ослободувањето на термини е од витално значење за пациентите со итни потреби.


Можни решенија и соработка со институциите

Министерството за здравство, во координација со „Мој термин“ и Државниот санитарен и здравствен инспекторат, разгледува неколку опции за справување со овој предизвик. Во други земји, ваквите ситуации се решаваат со воведување:

  • Финансиски казни за пациенти кои двапати не се појавуваат на термин.
  • Ограничувања за закажување нови термини во одреден временски период.

Сепак, Андовски нагласи дека Македонија засега нема да воведува казнени мерки. „Прво ќе апелираме до јавноста, ќе разговараме со докторите и здруженијата на пациенти за да најдеме соодветно решение,“ додаде тој.


Потсетници од „Мој термин“

Системот „Мој термин“ веќе испраќа потсетници до пациентите за нивните закажани прегледи. Според Андовски, дури и кога терминот ќе се откаже во последен момент, системот може брзо да го ослободи местото за други пациенти.


Неодговорноста во користењето на закажаните термини создава дополнителен притисок врз здравствениот систем. Со заеднички напори од институциите и пациентите, како и со посветена координација, овој проблем може да се реши, обезбедувајќи поправеден пристап до здравствени услуги за сите. Министерството за здравство продолжува да работи на долгорочни решенија кои ќе го подобрат системот.