Со претстоена забрана на TikTok во САД на 19 јануари, американските корисници побрзо се ориентираат кон нова алтернатива – RedNote, развиена од кинеската социјална платформа Xiaohongshu. Овој потег е резултат на претходниот раст на популарност на Xiaohongshu меѓу помладите корисници за време на пандемијата од коронавирус, како и на новиот тренд на барање на алтернативи кон TikTok.

Што е RedNote и зошто станала популарна?

RedNote е нова апликација која привлекува нивна внимание. Името, во превод, веројатно шеговито алудира на „црвена книшка“ со цитати на кинескиот државник Мао. Апликацијата неодамна застанала на врвот на листата на бесплатни апликации во американската продавница, што ја прави водечка социјална мрежа за корисниците на iPhone. Оваа положба на пазарот е резултат на висок квалитет и иновативни карактеристики кои ги комбинираат функциите на Instagram, Pinterest и Reddit.

Зголемување на интересот кај младите корисници

За време на пандемијата на коронавирус, Xiaohongshu се зголеми меѓу помладите корисници во Кина. Сега апликацијата има повеќе од 300 милиони месечни активни корисници, од кои 79% се жени. Овој значаен зголемувачки резултат е поттикнат од снажното ангажирање на генерација Z. Новите функции и содржини ги мотивираат младите да ја користат апликацијата, што ја прави уникатна во светот на социјалните мрежи.

Промовирање на RedNote од страна на инфлуенсери

Многу инфлуенсери кои претходно користеле TikTok моментално промовираат Xiaohongshu и посебно RedNote. Тие се обраќаат кон своите следбеници како „бегалци на TikTok“ и објаснуваат како функционира новата апликација и како се користи. Со тоа обезбедуваат континуирано присуство на социјалните мрежи, иако не можат целосно да предвидат иднините на TikTok. Хаштагот „TikTok бегалец“ во овој контекст зачува речиси 60 милиони прегледи и повеќе од 1,7 милиони коментари.

Како се прилагодува пазарот?

Корисниците, како Хедер Робертс кој го сподели своето искуство на RedNote, веруваат дека миграцијата од TikTok кон RedNote е форма на протест против евентуалната забрана. Тие се надеваат дека ако Кина сака да ги добие податоците на корисниците, тие треба да се чувствуваат слободни да го земат, според неговата видео порака. Моден дизајнерот Маркус Робинсон и други брендови исто така отвораат сметки на RedNote за да ги промовираат своите производи и услуги, што укажува на ширење на новата платформа во комерцијалниот свет.

Развојот на компанијата Xingin Information Technology

Xingin Information Technology, компанијата зад RedNote, се наоѓа во Шангај. Основана од Чарлвин Мао и Миранда Ку, компанијата успешно ги искористува придобивките од пандемијата за да привлече вниманието на младата публика. За време на пандемијата, Xiaohongshu стекна огромен број корисници што ја зголеми нејзината вредност на пазарот. Се прикажува како стартапот напредува со собрани околу 917 милиони долари од инвеститори како Tencent, Alibaba и други, што ја оствари проценетата вредност од 17 милијарди долари.

Како се разликува RedNote од TikTok

Главната разлика помеѓу TikTok и RedNote е што RedNote не е првенствено дизајнирана за англојазичната публика. Во спротивност, TikTok работи глобално, додека RedNote се фокусира на пазарите што зборуваат мандарински. Овој потег може да биде одговор на геополитичките предизвици што ги создава TikTok, но и стратегија за проширување на нови трговски полиња.

Други конкуренти и идни перспективи

Покрај RedNote, корисниците исто така истражуваат други апликации како Lemon8 на ByteDance, која е насочена кон темите за животниот стил и е комбинација од најдоброто од Pinterest и Instagram. Lemon8 наскоро се класирала како втора најсимнувана апликација на Apple продавницата во САД. Иако се очекува што забрана на TikTok може да влијае и на Lemon8, неизвесноста околу оваа ситуација продолжува да биде предмет на дискусија меѓу аналитичарите.

Со очекуваната забрана на TikTok и миграцијата кон алтернативи како RedNote, се појавуваат нови предизвици пред корисниците и компаниите. Иако преминувањето на нова платформа донесува несигурност, подобрувањето на социјалното присуство остава клучно за инфлуенсерите и брендови, додека пазарот се прилагодува на новите услови.