Познатата британска веб страница Railway Gazette International која информира за вести што ги покрива железничките станици, метрото, лесните железници и трамвајските индустрии ширум светот одвои статија за активностите на македонските власти. Имено, реномираниот медиум се осврна на првиот дел од железничката рута Скопје – Софија и ангажманот на македонската влада предводена од премиерот Христијан Мицкоски и министерот за транспорт и врски, Александар Николоски.
Македонија го отвори првиот дел од железничката рута Скопје–Софија
Премиерот Христијан Мицкоски го пушти во употреба првиот дел од железничката линија која ќе ги поврзе Скопје и Софија, како дел од Паневропскиот коридор VIII кој ги поврзува Јадранското и Црното Море, информира Railway Gazette International.
Детали за проектот
Оваа делница се протега на 30,8 км, кои почнуваат од Куманово. Линијата вклучува:
- Три големи и шест мали станици
- Пет моста и еден тунел
Првично отворена во 1956 година, линијата престана со работа во 1994 година поради лошата состојба на инфраструктурата. Обидите за рехабилитација започнаа истата година, но беа одложени. Во 2022 година, компанијата Strabag доби договор од 40 милиони евра за реконструкција.
Целиот проект за рехабилитација чини 78 милиони евра, финансирани од:
- Владата на Северна Македонија
- Европската Унија
- Меѓународни институции, вклучувајќи ја и Европската банка за обнова и развој (EBRD).
Економско и регионално значење
Премиерот Мицкоски нагласи дека проектот претставува повеќе од инфраструктура:
„Оваа линија е нова можност за економски развој, подобра поврзаност и просперитет за целиот регион.“
Матеј Закоњшек, директор на Транспортната заедница поддржана од ЕУ, истакна дека повторното отворање е важен чекор кон зајакнување на одржливиот транспорт и регионалната поврзаност.
Тековни операции
На почетокот, услугите ќе се изведуваат два до три пати неделно, ограничени од капацитетите на националниот оператор ЖРСМТ. Закоњшек посочи дека е потребно зголемување на капацитетот на возниот парк за да се искористи целосниот потенцијал на линијата.
Идни развојни фази
- Следна делница: Во 2022 година, турската компанија Gülermak доби договор од 155 милиони евра за изградба на делницата од 33,9 км од Беляковце до Крива Паланка, а дел од работите веќе се завршени.
- Поврзување со границата: Започнаа првичните работи на делницата од 23,4 км од Крива Паланка до граничниот премин Деве Баир, каде што линијата ќе се поврзе со бугарската мрежа кај Ѓуешево.
Историски осврт
Плановите за железничка линија меѓу Македонија и Бугарија датираат од 1869 година, а првите градежни активности започнале во 1942 година за време на Втората светска војна. Напредокот запрел по војната, со 29 од планираните 53 тунели делумно завршени.
Ова отворање претставува значаен чекор во остварувањето на визијата стара повеќе од 150 години.