Во трагичен инцидент кој се случи денеска во гимназијата во Спишка Стара Веса, Словачка, 18-годишен ученик по име Самуел нападна свои соученици и наставници, убивајќи двајца и тешко ранувајќи уште двајца. Овој напад ја шокираше јавноста, особено затоа што напаѓачот беше познат како успешен ученик и спортист.

Ученик со бројни успеси во училиштето

Самуел, кој денеска изврши напад, бил награден како најдобар ученик на своето училиште. Според словачките медиуми, тој бил успешен и на регионални и реонски натпревари, а учествувал и на Европските олимписки игри за млади. Понатаму, бил активен и како спортист, претставувајќи го своето училиште во малиот фудбал и кошарка. Неговиот училишен успех создава контекст кој уште повеќе ја прави оваа трагедија неразбирлива и потресна.

Планирани испити и претходни закани

Инцидентот се случи во момент кога Самуел требало да полага комисиски испити. Според некои извори, ученикот во минатото се заканувал кон соучениците, што сугерира дека можеби постоеле знаци на потенцијален насилнички инцидент. Тоа создава дополнителни прашања за можната превенција и безбедност во училиштето, како и дали таквите предупредувања биле доволно сериозно разгледани.

Трагедијата од напад во гимназија во Словачка: двајца мртви и еден во критична состојба

Во нападот на Самуел, двајца луѓе го изгубија животот. Меѓу жртвите е 52-годишен заменик-директор на гимназијата и еден ученик. Додека раните на жртвите биле фатални, уште двајца ученици биле повредени, од кои еден е во критична состојба. Лекарите од итната помош потврдиле дека жртвите се веќе мртви, додека другиот ученик кој е во критична состојба се наоѓа под интензивна медицинска нега.

Нападот и брзата реакција на полицијата

Согласно полицијата, напаѓачот бил приведен веднаш по инцидентот. Нападот се случил брзо, а полицијата соопштила дека Самуел напал на учителка и двајца ученици. Полицијата го осомничи за извршување на нападот, иако деталите за мотивите на оваа насилна акција се уште не се познати.

Претходни предупредувања и реакција на училиште

Трагедијата ги поставува прашањата дали училиштето и институциите на време реагирале на претходните закани на ученикот и дали можеле да се спречат овие настани. Во извештаите не се наведуваат конкретни мерки што биле преземени по неговите претходни закани, што може да претставува важен момент за идните превентивни политики во училиштата.