Повлекување на тимовите за евалуација
Министерството за транспорт и Македонски железници – инфраструктура ги повлекоа своите тимови за оценување од комисиите надлежни за избор на надзорник и изведувач за третата фаза од проектот за пругата кон Бугарија. Оваа одлука доаѓа по неодамнешните скандали со обиди за поткуп од компании кои се натпреваруваат за договорот вреден 560 милиони евра. Вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски обелодени дека апликантите биле главно несериозни.
„Седум компании се пријавија, но ниту една не беше од реномирани земји-членки на ЕУ. Некои се обидоа да ме поткупат мене и други функционери“, изјави Николоски.
Влијанието на наводите за поткуп
По откритијата за поткуп, членовите и од Министерството за транспорт и од МЖ – Инфраструктура беа отстранети од комисиите за оценување. Николоски нагласи:
Поради овие прашања и компромитираниот проект решивме да ги повлечеме евалуациските тимови. Оваа акција ја истакнува нашата посветеност на интегритетот на проектот“. Владата планира да продолжи со железничкиот проект, но се обидува да развие пореален и поизводлив план во соработка со Бугарија и ЕУ.
Главните предизвици со кои се соочува проектот за железница
Железничкиот проект се соочува со значителни пречки, вклучувајќи ја и изградбата на 22 тунели и 56 мостови на само 23 километри. Проценетата цена е околу 20 милиони евра по километар. Николоски го критикуваше сегашниот проект, истакнувајќи дека бугарската делница завршува во тунел без понатамошен напредок.
„Изводливоста на проектот е доведена во прашање. Ни треба нов, остварлив план“, додаде тој. Владата работи со ЕУ и бугарските власти на решавање на овие прашања.
Автопатот кон Блаце наидува на пречки
Министерството за транспорт се справува и со предизвиците поврзани со други инфраструктурни проекти. Николоски ги истакна проблемите со проектот за автопат до ГП Блаце, кој сега вклучува нова планинска траса. Оваа рута е поскапа и технички сложена, отстапувајќи од првичниот план. Се проценува дека ќе чини 20 милиони евра по километар, автопатот се соочува со слични проблеми како и железничкиот проект.
„Промените на дизајнот воведоа значителни предизвици“, истакна Николоски.
Напредок во клучните инфраструктурни проекти
И покрај овие прашања, напредокот продолжува со другите големи инфраструктурни проекти. Автопатот Кичево-Охрид се очекува да биде готов до крајот на 2026 година. Делницата Кичево-Букојчани треба да почне да се гради до пролет, а наскоро се очекува да биде назначен и изведувач. Дополнително, делницата Букојчани-Гостивар, дел од тековниот проект на Бехтел и Енка, напредува со експропријација и проектирање. Првите километри се очекува да бидат изградени следната година.