Од вчера во 15 часот и 30 минути е во прекин железничкиот товарен сообраќај на релација Скопје – Гевгелија и обратно. Оваа суспензија доаѓа како последица на напукнат железнички мост на Црна Река кај Стоби. Компаниите кои во голема мера се потпираат на железничкиот транспорт како исплатлива опција веќе ги изразија своите поплаки. Меѓу настраданите се и Макпетрол и Макстил, кои потенцираат дека ова не е првпат да трпат оштетувања и зголемени трошоци поради истиот мост.
Всушност, пред две години и двете компании доживеаја 40-дневен прекин на патниот транспорт поради истиот мост. Фрустрираните бизнисмени сега бараат значителни загуби поради сегашниот застој во железничкиот товарен транспорт. Тие бараат Владата сериозно да ја сфати оваа состојба, не само со поправка на мостот, туку и со инвестирање во севкупниот развој на железничкиот систем, кој е пред колапс.
Овие компании тврдат дека нивното редовно плаќање на даноци, што во голема мера придонесува за националниот буџет, им дава право да бараат подобрувања. „Макстил“ ги нагласува постојаните ризици со кои се соочуваат во обезбедувањето навремен транспорт и ја нагласува влошената состојба на инфраструктурата од година во година. Тие бараат и што поскоро обновување на мостот.
Макпетрол, најголемата компанија за трговија со нафтени деривати, веќе бележи штети и зголемени трошоци поради лошата состојба на железницата. Но, и покрај овие предизвици, тие ги уверуваат потрошувачите дека нема да се наруши редовното снабдување со гориво. Други компании ги повторуваат овие чувства, наведувајќи дека несигурниот железнички транспорт постојано резултира со штети и нагласувајќи ја потребата од итни градежни работи за подобрување на железничката инфраструктура.
Компаниите колективно нагласуваат дека без развиена железница не може да има развиена земја. Во меѓувреме, патничките возови кои сообраќаат кон Градско се пренасочуваат поради состојбата на мостот. Патниците се преземаат со автобуси, а потоа со воз го продолжуваат патувањето од станицата Криволак. На посебна железничка пруга три дена по ред не функционира релација Скопје-Битола поради расипана локомотива. Пред тоа, тридневниот штрајк на машиновозачите поради неплатени патни трошоци дополнително ја наруши услугата.
Тековните прашања околу железничкиот систем ја истакнуваат растечката итност за итни поправки и подобрувања за да се обезбеди сигурен и ефикасен транспорт и за патниците и за деловните субјекти.