Сведочење за масакрот: Таткото зборува за оружјето и стрелиштето

На 25 април 2025 година, во Вишиот суд во Белград, таткото на малолетникот кој на 3 мај 2023 година уби десет лица во основно училиште „Владислав Рибникар“ даде детално сведочење за масакрот. Тој откри дека дома поседувале оружје, но било заклучено во куфери со катанци, чиј код го знаел само тој. Според него, ова овозможувало безбедно чување.

Таткото призна дека го водел синот на стрелиште, каде што момчето пукало со воздушна пушка. Ова, како што рече, било замена за физичките активности забранети за време на пандемијата. Пензиониран полицаец од стрелачкиот клуб го обучувал малолетникот и му дозволил да користи малокалибарско оружје. Одлуката за стрелиштето била заедничка со мајката, нагласи тој.

Односот со синот и училиштето

Таткото опиша дека по првата посета на стрелиштето, му укажал на синот никогаш да не насочува оружје кон луѓе. Тој истакна дека момчето било префрлено во двојазично одделение со „исклучителни ученици“, бидејќи претходното одделение не одговарало на неговите способности. Дополнително, малолетникот користел интернет во анонимен режим за да ги сокрие своите пребарувања.

На прашањето за мотивите, таткото рече дека не може да објасни зошто синот ги убил својот најдобар пријател, омилената наставничка по историја и обезбедувачот со кој имал близок однос. Тој го опиша настанот како фемомен „црн лебед“ – непредвидлива трагедија без знаци на насилство кај момчето.

Судски процес и одговорност

Ова сведочење за масакрот е дел од граѓанска постапка против родителите за штета предизвикана од малолетен сторител поради наводно лошо воспитување. Минатата година, во кривичната постапка, таткото беше осуден на 14 и пол години затвор, мајката на три години, а инструкторот од стрелиштето на 15 месеци. Судскиот процес заврши, а писмената пресуда се очекува.

Таткото изрази жалење за жртвите и нивните семејства, додавајќи дека и самиот бара одговори за причините за злосторството. Тој посочи дека момчето поминувало најмногу време во училиште, оставајќи ги присутните да размислуваат за контекстот.