Адидас објави голема загуба во четвртиот квартал и ја намали својата дивиденда по скапото раскинување на партнерството со брендот Јизи на Канје Вест во октомври.
Германскиот гигант за спортска облека забележа оперативна загуба во четвртиот квартал од 724 милиони евра (763 милиони долари) и нето загуба од континуираните операции од 482 милиони евра. Компанијата ќе препорача дивиденда од 70 евроценти по акција на годишното собрание на 11 мај, што е намалување од 3,30 евра по акција во 2021 година.
Валутно неутралните приходи се намалија за 1% во четвртиот квартал како резултат на раскинувањето на партнерството на компанијата Јизи и ќе се намалат со висока едноцифрена стапка во текот на 2023 година, соопшти компанијата.
Адидас проектира оперативна загуба за цела година од 700 милиони евра во 2023 година, со што ќе ја забележи својата прва годишна загуба по 31 година. Проценката вклучува хит од 500 милиони евра потенцијален отпис на залихите на Јизи и 200 милиони евра „еднократни трошоци“.
Адидас го прекина своето високо профитабилно партнерство со раперот и моден дизајнер Је – порано познат како Канје Вест, заштитно лице на Јизи – во октомври, откако тој даде серија антисемитски коментари. Компанијата претходно имаше означено сериозно влијание врз приходите, доколку не можеше да ги префрли огромните преостанати залихи на непродадени обувки Јизи.
Компанијата соопшти дека основната оперативна добивка ќе биде „околу рентабилното ниво“, одразувајќи ја загубата од 1,2 милијарди евра во потенцијална продажба од непродадените акции на Јизи.
Новиот извршен директор на Адидас, Бјорн Гулден, кој го презеде Каспер Рорстед на почетокот на годината, во изјавата во средата рече дека 2023 година ќе биде „преодна година“, бидејќи компанијата сака да ги намали залихите и да ги намали попустите со цел да се врати на профитабилноста. во 2024 година.
„Адидас ги има сите состојки за да биде успешен, но ние треба да го вратиме нашиот фокус на нашето јадро: производот, потрошувачите, партнерите за малопродажба и спортистите“, рече Гулден.
„Мотивираните луѓе и силната култура на Адидас се најважните фактори за повторно да се изгради уникатен бизнис модел на Адидас. Бизнис модел создаден да се фокусира на опслужување на нашите потрошувачи и преку големопродажба и преку DTC, кој ја балансира глобалната насока со локалните потреби, кој е брз и агилен, и се разбира, секогаш инвестира во спортот и културата за да продолжи да гради кредибилитет и топлина на брендот.
Во текот на целата 2022 година, валутно-неутралните приходи беа зголемени за 1% и пораснаа на сите пазари, освен во големата Кина, со двоцифрен пораст забележан во Северна Америка и Латинска Америка. Оперативната добивка е 669 милиони евра, додека нето приходот од континуираното работење е 254 милиони евра.
„Отписот на залихи и еднократните трошоци поврзани со раскинувањето на партнерството со Јизи во октомври скапо го чинеа Адидас, што резултираше со оперативна загуба во четвртиот квартал и пад на продажбата. Згора на тоа, продажбата во Кина драстично падна минатата година поради строгите мерки за заклучување на Пекинг“, истакна Викторија Сколар, шеф за инвестиции во Interactive Investor.
Адидас се справува со зголемените трошоци за синџирот на снабдување по пандемијата и макроекономската позадина што го ослабна потрошувачот и поттикна големи попусти за да привлече клиенти.
Акциите на Адидас паднаа за 1,7% за време на утринската трговија во Европа, но остануваат во пораст за повеќе од 11% во текот на годината.
Извор: CNBC.