Десетици илјади луѓе се собраа во Атина и градовите низ Грција за да побараат одговорност по смртта на 57 луѓе минатата недела во најголемата железничка катастрофа во земјата, пренесува Aljazeera.

Работничките синдикати и студентските здруженија ги организираа демонстрациите во средата, додека штрајковите ги запреа траектите до островите и услугите на јавниот транспорт во Атина, каде што најмалку 30.000 луѓе излегоа на улиците.

Демонстрантите во главниот град мавтаа со табли на кои пишуваше „тоа не е несреќа, тоа е злосторство“ и „можеше да биде секој од нас во тој воз“.

Повеќе од 20.000 се приклучија на митинзите во Солун, вториот по големина град во Грција, каде што избија судири кога неколку десетици млади го предизвикаа полицискиот кордон. Дванаесет студенти од градскиот универзитет се меѓу загинатите во минатонеделната директна несреќа меѓу два воза.

Полицијата употреби солзавец во јужниот град Патра, каде што општинскиот бенд претходно свиреше музика од погребниот марш додека ги водеше демонстрациите.

Во централниот град Лариса, во близина на местото на судирот на возот, студентите кои држат црни балони извикуваа „Не на профитот над нашите животи!“

Несреќата на 28 февруари предизвика гнев во јавноста поради распадната состојба на грчката железничка мрежа, а работниците кои штрајкуваат велат дека се виновни годините на запоставување, недоволно инвестирање и недоволно персонал – наследство од децениската должничка криза на Грција.

Многумина од околу 350 луѓе во меѓуградскиот патнички воз кој директно се судри со товарен воз додека се движеше по истата пруга, беа студенти на универзитет кои од Атина се упатија кон северниот град Солун по долгиот државен одмор викенд.

АДЕДИ, синдикатот кој претставува стотици илјади работници во јавниот сектор, исто така повика на 24-часовен отказ.

„Ќе воведеме безбедни железници за никој никогаш повеќе да не ја доживее трагичната несреќа во Темпи“, се вели во соопштението на главниот синдикат на железничарите.

„Имаме обврска кон нашите сограѓани и нашите колеги кои беа изгубени во трагичната несреќа.

Транспортните работници стапија во штрајк во знак на солидарност, прекинувајќи ги услугите на метро, ​​трамвај и автобус во главниот град Атина. Бродовите, исто така, останаа закотвени на пристаништата бидејќи морнарите учествуваа во работната акција.

Известувајќи од Атина, Џон Псаропулос од Ал Џезира рече дека прес-конференцијата на официјални лица во средата наутро покренала „повеќе прашања отколку одговори“ и најверојатно ќе ги налути „семејствата на жртвите уште повеќе“.

„Прво, дознавме дека некои од автоматизираните системи што требаше да бидат поставени низ грчката мрежа, всушност беа оперативни ноќта на несреќата во станицата Лариса“, рече Псаропулос.

Тој објасни дека автоматизираниот оптимален избор на траса за возот би бил возможен, но не бил искористен.

„Второ, исто така не одговара зошто во 22 часот без дозвола полетале двајца дополнителни стационаричари кои требало да дежураат до 23 часот. Трето, не одговара зошто возот задоцнил 15-тина минути“, додаде тој, објаснувајќи како сите овие работи придонеле за сударот.

Грција го продаде својот државен железнички оператор, сега наречен Hellenic Train, во рамките на својата меѓународна програма за спас во 2017 година на италијанската државна компанија Ferrovie dello Stato Italiane.

Владата ја обвини човечката грешка за несреќата. Премиерот Киријакос Мицотакис, кој се соочува со избори оваа година, се извини во неделата, признавајќи дека децениското запоставување можело да придонесе за катастрофата.

Неколку часа по несреќата, неговиот министер за транспорт поднесе оставка. Мицотакис му го предаде портфолиото на еден од неговите најблиски соработници, државниот министер Јоргос Герапетритис.