Како што се приближува врвот на сезоната на пожари, Дирекцијата за заштита и спасување се соочува со сериозен предизвик, а тоа е функционирање само со еден пилот и тоа во време кога ризикот од шумски пожари е алармантно висок поради предвидените топли и суви летни услови.
Страшна состојба за напорите за гаснење пожари – еден пилот за цела нација
„Моменталната состојба е страшна“, изјави Стојанче Ангелов, директор на Центарот за управување со кризи. „Ние сме без ниту еден оперативен авион од Дирекцијата за заштита и спасување поради критичен недостиг на пилоти. Во овој момент единствени ресурси ни се три хеликоптери од МВР и еден или два од Армијата.
Кадровската криза се влошува
Кадровската криза дополнително ја истакна Беким Максути, директор на Дирекцијата за заштита и спасување. „На почетокот на оваа година се соочивме со пензионирање на двајца од тројцата наши пилоти. Сега ни останува само еден“, објасни Максути. „Очајнички се обидуваме да ги пополниме овие позиции, во очекување на одобрување на нови огласи за вработување пилоти.
Регулаторни пречки и предизвици за обука
Агенцијата за цивилно воздухопловство (АЦВ) забележа дека пензионирањето не само што го намали бројот на расположливи пилоти, туку и ја наруши раководната структура неопходна за оперативна безбедност. Тие ја повикаа Дирекцијата за заштита и спасување итно да достави корективен акциски план за отстранување на овие недостатоци пред да се засили сезоната на пожари.
Максути се осврна и на тешкотиите при регрутирање нови пилоти, наведувајќи ги строгите квалификации и значителниот финансиски товар на обуката. „Кандидатите мора да забележат најмалку 500 часа летање и да добијат специфична сертификација – процес што многумина не сакаат или можат да го следат поради високите трошоци“, рече тој.
Повик за итна акција
Оваа криза бара итно внимание за да се спречи катастрофална сезона на пожари. Со ограничени воздушни ресурси за гаснење пожари, способноста на земјата да управува со широко распространети пожари може да биде значително попречена, што ја нагласува итноста за решавање на недостигот на пилоти и враќање на целосната функционалност на одделот за воздушни услуги.
Како што се развива ситуацијата, и владините и воздухопловните власти се под притисок да ги спроведат решенијата брзо, обезбедувајќи дека Дирекцијата за заштита и спасување е подготвена да се справи со предизвиците на она што може да биде една од најсложените сезони на пожари во поновата историја.