Лидерот на кенискиот верски култ обвинет за поттикнување следбеници да умрат од глад се соочува со дополнителни обвиненија, вклучително и тероризам и трговија со деца.

Самопрогласениот свештеник Пол Нтенге Мекензи, кој ја основа Меѓународната црква „Добра вест“ во 2003 година, се појави пред судот во Малинди во вторникот.

Нтенге е обвинет дека ги поттикнал следбениците да умрат од глад „за да се сретнат со Исус“. Засега е потврдена смртта на вкупно 109 лица, од кои повеќето се деца.

Малата судница во приморскиот град Малинди беше преполна со роднини на жртвите. Нтенге, облечен во розова и црна јакна и кафени панталони, беше донесен од околу половина дузина полицајци заедно со уште осуммина обвинети.

По краткото рочиште, случајот беше префрлен во високиот суд во вториот по големина град во Кенија, Момбаса, каде што осомничените ќе се соочат со обвиненија кои потенцијално вклучуваат тероризам, убиство, киднапирање, суровост кон децата, како и други злосторства.

Нтенге и неговите сообвинети, наводно, ќе бидат држени во максималниот затвор Шимо ла Тева, единствениот затвор што може да држи осомничени за тероризам, кој е познат и по тоа што ги држи некои од најопасните криминалци во земјата.

Нтенге неколкупати претходно беше во вкрстување со органите на прогонот, под обвиненија како радикализација на деца и поттикнување христијани против други религиозни групи.

Лидерите на земјата го осудија култот на Нтенге, споредувајќи ги неговите наводни активности со тероризам.

Локалните жители во Малинди изјавија за Гардијан дека во годините пред затворањето на црквата во 2019 година, учењата на Мекензи станувале сè поконтроверзни. Тој стана гласен во своите повици луѓето да не јадат или да не бидат дел од како што ги нарече „светски“ активности, како што се одење на училиште, барање медицински услуги и женска употреба на козметика. Неговите нови пораки предизвикаа притисок од заедницата и, наводно, придонеле за затворање на неговата црква, но не пред да собере силни и лојални следбеници.

Иса Али (16), поранешен приврзаник на Nthenge, се приклучи на црквата „Good News International“ во 2014 година кога имаше само осум години. „Пораснав верувајќи дека свештеникот е некој од доверба“, рече тој, а неговиот глас беше обоен со неверување. „Целосно му верував и што и да рече, ќе направам“.

Тој беше едно од 73-те деца што Нтенге беше обвинет за радикализирање во случајот во 2017 година за кој беа потребни четири години да се заврши, кога обвиненијата против проповедникот конечно беа отфрлени. Комисијата за судска служба разгледува дали имало недолично однесување од страна на судските службеници кои го воделе случајот.

Али сега тврди дека Нтенге вршел притисок врз него и другите деца да сведочат во негова корист, велејќи им дека ќе бидат „погодени од небесен оган“ ако не го сторат тоа. Откако почнал да се сомнева во свештеникот и се обидел да се дистанцира од црквата, тој тврди дека се соочил со закани и дека бил жестоко претепан од еден од телохранителите на Нтенге. Тој тврди дека успеал да замине само откако неговиот татко интервенирал по скандалот со училиштата на Нтенге. Мајката на Али, сепак, остана посветена следбеничка.

Али вели дека Нтенге им рекол на своите приврзаници, вклучително и на неговата мајка, да го следат до парче земја од 800 хектари во Шакахола, оддалечена шума на околу 50 милји од градот Малинди, каде што „ќе отидат и ќе го чекаат Господовото враќање“. Голем број обврзале и создале мали села во шумите, кои Нтенге, наводно, ги именувал по библиските градови, како Ерусалим, Сидон и Назарет. Бидејќи неговите лојални следбеници се изолирани, практиките што тој ги поттикнувал меѓу неговите следбеници, наводно станале помакабри.

Неодамнешното откритие на десетици тела, натрупани во плитки гробови низ шумата, покрена прашања за тоа како проповедникот и неговиот култ останале неоткриени од властите толку долго. Неговиот култ и разорните смртни случаи што се чини дека ги остави во пресрет, го привлекоа националното и меѓународното внимание, бидејќи истрагите продолжуваат да предизвикуваат и шок и бес.

Случајот го виде претседателот Вилијам Руто вети дека ќе интервенира во верските движења во Кенија и го фрли центарот на вниманието на неуспешните напори за регулирање на бескрупулозните цркви и култови кои се навлезени во криминал.

Друг познат црковен водач, пасторот Езекиел Одеро од црквата Нов живот, кој беше уапсен минатата недела под сомнение за масовно убиство на неговите следбеници, ќе остане во полициски притвор во следните седум дена.

Познатиот телеевангелист е префрлен во полициска станица во Момбаса и повторно ќе се појави на суд во четврток. Неговите приврзаници – кои веруваат дека тврдењата против него се лов на вештерки – се собраа пред судот Шанзу пред неговото појавување во знак на поддршка. Адвокатите на Одеро тврдеа дека наводите се „злобен обид“ да се „скандализира“ неговото име поврзувајќи го со Нтенге.

Сомнежите околу свештеникот почнаа да се зајакнуваат откако полициските истраги со локалната мртовечница сугерираа дека невообичаено голем број тела биле испратени во мртовечницата од домот на богослужба.