Министерката за образование и наука, проф. д-р Весна Јаневска, се осврнува на загриженоста за дефицитот од 5 милијарди денари на Министерството за образование, потврдувајќи ја посветеноста за обезбедување плати, поддршка на студентите и подигање на образовните стандарди во рамките на буџетските ограничувања.
Министерката Весна Јаневска во неодамнешното интервју за „За или против“ на ТВ Алфа разговараше за финансиските предизвици на Министерството и тековните реформи во образованието.
Дефицит од 5 милијарди денари во Министерството за oбразование
Министерството за образование и наука се бори со значителен дефицит од 5 милијарди денари, откри министерката Весна Јаневска при гостувањето во „За или против“ на ТВ Алфа. И покрај овој финансиски притисок, таа ја увери јавноста за континуирана финансиска поддршка за образовниот персонал, програмите за благосостојба на студентите и напорите за подобрување на квалитетот на образованието.
Образовни реформи и поддршка на наставниците
Министерката Јаневска ги истакна тековните реформи во насока на подобрување на образовните стандарди. Добиени се позитивни одговори во однос на ревизијата на наставните програми за седмо, осмо и деветто одделение, а се однесува на загриженоста на воспитувачите за интеграција на предмети и методологии на настава.
„Посветени сме на имплементација на ефективни мерки за подобрување на квалитетот на образованието. Добивме позитивни повратни информации во однос на одложувањето на концептот за основно образование и ревизијата на наставните програми за седмо до деветто одделение“, рече Јаневска. Таа ја истакна загриженоста на наставниците за несоодветната интеграција на предметите и методите на настава.
Предизвици и решенија за инклузивно образование
Во однос на инклузивното образование, министерката Јаневска ги призна предизвиците поврзани со набрзина имплементација на политики за интегрирање на децата со попреченост во редовните училници. Предлозите за измена на законите за основно и средно образование се обидуваат да ги решат овие предизвици преку заеднички напори кои вклучуваат професионалци и родители.
„Некои деца се способни да посетуваат редовна настава и ќе продолжат да го следат тоа. Сепак, многу родители изразуваат загриженост дека нивните деца се соочуваат со поголема дискриминација во овие услови отколку во специјалните училишта со врсници кои имаат слични потреби“, објасни Јаневска. „Ова е причината зошто предлагаме измени на законите за основно и средно образование. Наша цел е да соработуваме со професионалци и родители за да го одредиме најдобриот пристап за инклузивно образование, обезбедувајќи овие деца да стекнат вештини корисни за себе и за општеството“.
Транспарентност и отчетност
За справување со притисоците врз просветните работници за зголемување на оценките, министерката Јаневска најави дека планира да се воведе телефонска линија за пријавување неправилности во образовните институции, која ќе стапи на сила од следната академска година.
Министерството за образование и наука, под раководство на министерката Јаневска, останува цврсто во својата посветеност за надминување на финансиските ограничувања и истовремено унапредување на сеопфатните образовни реформи.