Овој став го изрази австралискиот премиер Скот Морисон додека меѓународните тимови преговарачи разговараа за конечните заклучоци од состанокот COP26 во Глазгов.

Морисон, кој беше критикуван за планираните активности на Сиднеј, минатиот месец вети дека земјата ќе достигне нето нула емисии до 2050 година по долга дебата, но одби да ја постави целта во законот. Австралија, еден од најголемите светски добавувачи на фосилни горива, исто така ќе продолжи да се потпира првенствено на проекти кои го компензираат загадувањето наместо да го елиминираат.

-Климатските промени на крајот ќе бидат решени од она што може да го направи капитализмот, а не од она што владата го забранува да прави, сакајќи да ги контролира животите на луѓето и да им каже што да прават со интервентните регулативи и даноците кои едноставно ги зголемуваат вашите трошоци за живот и ги принудуваат бизнисите да затвораат, рече Морисон во средата во Мелбурн.

Стратегијата за електрична мобилност објавена во вторник нема да вклучува рок за запирање на продажбата на нови бензински автомобили, додека новиот фонд од 1 милијарда американски долари (737 милиони американски долари) за финансирање технологии со ниски емисии ќе инвестира, вклучително, и во заробување на јаглерод и складирање. Ова, според некои критичари, може да ја поттикне употребата на фосилни горива.

-Нашиот пат ќе биде сосема различен од релативно малите, густо населени развиени економии во Северен Атлантик фокусирани на услуги“, рече Морисон. „Според нашиот план, Австралијците не мора да го менуваат својот начин на живот или нашата економија за да достигнат нулта-емисии, додаде тој.

Морисон треба да одржи парламентарни избори во мај, а поддршката за него во анкетите се намалува.

Австралија беше единствената земја која освои нула поени во истражувањето за климатските политики меѓу 60 земји и Европската унија, според годишниот извештај на Индексот на перформансите на климатските промени објавен овој месец.

Казахстан е на дното на листата, а Саудиска Арабија стои најлошо од Г20 земјите.