Потпишан е договор за инвестициски грант меѓу вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски и шефот на канцеларијата на Европската банка за обнова и развој Фатих Туркменоглу за изградба на заеднички железнички граничен премин Табановце.
Нови можности: Единствен железнички граничен премин меѓу Македонија и Србија
Македонија и Србија ќе добијат единствен железнички граничен премин, што ќе ја подобри комуникацијата и транспортот меѓу двете држави. Овој проект, со системот „One stop shop“, ќе овозможи побрз и поефикасен железнички и патнички сообраќај.
Проект вреден 7,4 милиони евра
Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски, истакна дека целокупната инвестиција изнесува 7,4 милиони евра, од кои:
✔️ 2,4 милиони евра се грант,
✔️ 5 милиони евра се поволен кредит од Европската банка за обнова и развој,
✔️ 250 илјади евра се наменети за консултантски услуги и надзор.
Проектот предвидува изградба на површина од 10.100 квадратни метри и треба да биде завршен во рок од две години. Очекувањата се дека на средината на 2027 година, границата ќе функционира по новиот, побрз и поефикасен модел.
Ќе се обнови железничката линија Скопје – Белград
Овој проект отвора можности за повторно воспоставување на редовна патничка железничка линија меѓу Скопје и Белград. За ова, потребни се заеднички напори од двете страни, истакна Николоски.
Коридорот 10 – клучна транспортна врска
Министерот Николоски нагласи дека Коридорот 10 е еден од главните транспортни правци за земјата. Овој коридор започнува од пристаништата во Пиреа и Солун, поминува низ Македонија и продолжува кон Централна Европа – Австрија, Унгарија, Чешка и Словачка.
Со подобрувањето на железничката инфраструктура, ќе се забрза движењето на стоки и добра во двата правци – увоз и извоз од Европа. Ова е еден од главните приоритети на Владата, потенцираше Николоски.
Заклучок
✅ Новиот железнички граничен премин ќе ја забрза контролата и транспортот.
✅ Инвестиција од 7,4 милиони евра, со поддршка од ЕБОР.
✅ Можност за повторно воспоставување на патничката железничка линија Скопје – Белград.
✅ Коридорот 10 како клучен економски и транспортен правец.
Овој проект не само што ќе ја подобри регионалната соработка, туку и ќе ја зајакне економијата и трговската размена меѓу Македонија и Србија.