Германија дава зелено светло за билет за јавен превоз од 49 евра месечно
Планот за билети кои покриваат регионални железници, метро, трамваи и автобуси низ целата земја го следи успехот на шемата од 9 евра минатата година, пренесува Гардијан.
Следењето на германската неизмерно популарна шема за месечни билети за јавен превоз од 9 евра (7,90 фунти) доби зелено светло во Бундестагот, со цел да ги натера патниците да се префрлат на позелени форми на транспорт.
Парламентарците во четвртокот гласаа за одобрување на плановите за воведување билет од 49 евра месечно што ги покрива регионалните железници, метро, трамваи и автобуски патувања низ Германија.
Гласањето во парламентот го отвори патот за националната влада да покрие половина од годишниот трошок на шемата од 3 милијарди евра во следните три години, а другата половина да ја плати 16-те сојузни покраини во Германија.
Доколку, како што се очекуваше, билетот од 49 евра добие печат на одобрение од Горниот дом на германскиот парламент, Бундесрат, на 31 март, шемата ќе стапи на сила на 1 мај.
Министерот за транспорт, Фолкер Висинг, ја поздрави новата шема за билети како „модел за цела Европа“ што ќе го зголеми користењето на јавниот превоз. Висинг, од либералната Слободна демократска партија (ФДП), е на удар поради неуспехот на транспортниот сектор да ги исполни целите за намалување на јаглеродот.
Оригиналната шема за билети од 9 евра месечно беше воведена од јуни до крајот на август минатата година за да ги поттикне патниците да се префрлат на позелени форми на транспорт и да им даде финансиска помош на потрошувачите кои се соочуваат со криза на трошоците за живот. Со оглед на тоа што околу половина од возрасната популација на Германија учествуваше во шемата што владата ја субвенционираше со 2,5 милијарди евра, билетот беше исто толку популарен колку што беше евтин.
Дали тоа имало значително позитивно влијание врз животната средина е доведено во прашање: повеќето Германци го користеле билетот од 9 евра за да патуваат низ земјата за слободно време, додека има малку статистички докази кои покажуваат дека оние кои патуваат со автомобил ги смениле своите транспортни рутини значајно.
Новиот билет – кој владата го нарекува „Билет за Германија“ – е дизајниран да биде најпривлечен за луѓето кои патуваат во и надвор од поголемите градови, каде што старите шеми за попуст засновани на претплата се претежно поскапи од 49 евра месечно.
Билетот, достапен во дигитална форма преку апликација за паметен телефон или како чип-картичка, ќе работи на модел на претплата што може да се откаже пред 10-тиот ден од секој месец, што значи дека сепак може да се исплати како еднократна инвестиција за некои празници. или викенд патувања.
Во шемата не се вклучени возови и возови на долги релации како што се оние на мрежата ICE со голема брзина.
Поради децентрализираниот политички систем во Германија, билетите купени во различни градови или региони ќе бидат со различни правила и додатоци. Во северната држава Шлезвиг-Холштајн, луѓето кои патуваат со билет од 49 евра можат бесплатно да земат со себе велосипед и куче не поголемо од мачка во воз.
Во и околу јужниот град Штутгарт, патниците можат да ја префрлат својата претплата за билети на пријатели, роднини или колеги доколку платат дополнителни 9,90 евра. Државите како Баварија нудат попусти за студенти, специјализанти и оние кои вршат доброволна услуга, кои ќе треба да плаќаат само 29 евра месечно.