Во ветената ера на ревитализација на студентските домови, реалноста дава сосема поинаква слика. И покрај гаранциите за сеопфатно реновирање, условите за живеење за студентите се далеку од пожелни. Според најновите наоди на Државниот завод за ревизија (ДЗР), критичните аспекти како што се исхраната, греењето и средината за учење едвај поминуваат со двојка. Интернет-конекцијата и техничките погодности се уште полоши, едвај собраа единица, додека мебелот и комуналните области се оценети со тројка.

Студентски домови со затворски услови

Преминувајќи од извештајот на ДЗР на сведочења од прва рака, очигледно е дека загриженоста одекнува меѓу жителите на студентските домови.

„Од секој агол на безбедност, ние остануваме ранливи“

,забележува еден студент, нагласувајќи ја огромната потреба за подобрувања.

Распаднати простории, четворица во соба, лоши хигиенски услови, ова повеќе личи на затворска установа отколку на студентки дом.

Друг додава:

„Собите треба да зрачат со удобност и да го промовираат учењето, но сепак не успеваат. Хигиенските стандарди се одржуваат, но едвај на прифатливо ниво“.

Разлики на глобално и регионално ниво

Споредбите направени меѓу локалните студентски домови и домовите во некои земји од регионот откриваат еклатантен јаз во стандардите. Земјите како Хрватска и Словенија можат да се пофалат со супериорни услови во секој поглед.

Капацитетите и административни пропусти

Наместо да се прошират за да одговори на растечките барања, капацитетите за студентски кревети се намалија за речиси 1000 во последните три години. Ревизорите идентификуваа системски неуспеси во административните рамки, нагласувајќи ги пропустите и во управувањето со домовите и во иницијативите за студентска благосостојба.

„Мерките наведени за подигање на студентските стандарди немаат ефикасност и фискална претпазливост“, се нагласува во извештајот на ДЗР. „Постои очигледно отсуство на стратешко планирање за подобрување на животните и академските средини.

Финансиски надзор и недостатоци на стипендии

Неверојатни 50% од доделените средства, вкупно 22 милиони евра, се наменети за субвенционирани оброци. Сепак, проверката на ДЗР открива дупки во отчетноста за искористување на фондовите, фрлајќи сомнеж за ефикасноста на расходите. Покрај тоа, системот на стипендии е полн со неефикасност и дупки, со забележителни случаи на приматели кои не ги исполнуваат обврските по дипломирањето. Студенти на кои државата им платила да студираат на реномирани универзитети низ светот, не се враќаат во државата.

 

Во светлината на овие откритија, се појавува јасен повик за усогласена акција и силни реформи. Маките на студентските домови ги нагласуваат системските недостатоци кои бараат итно санирање. Додека академските институции се трудат да ги негуваат умовите на утрешниот ден, занемарувањето на основните столбови на студентската благосостојба ја поткопува самата суштина на образовните определби.