Гигантите на социјалните мрежи, Гугл, Алибаба, Амазон и Википедија се меѓу големите технолошки компании кои беа означени како „Многу големи онлајн платформи“ од Европската комисија и сега ќе мора да се придржуваат до построгите правила според историскиот Закон за дигитални услуги на блокот (DSA), пренесува Еuronews.

Извршната власт на ЕУ во вторникот ја откри својата прва листа од 19 компании кои се сметаат за „многу големи“. Признанието го добија затоа што имаат најмалку 45 милиони активни корисници месечно.

Седумнаесет се наречени Многу големи онлајн платформи (VLOP). Тие вклучуваат Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube и Zalando.

Bing и Google Search во меѓувреме беа означени како многу големи онлајн пребарувачи.

Овие компании сега имаат четири месеци да се усогласат со целосниот сет на нови обврски според DSA. Законот стапи на сила во ноември и има за цел да ја зајакне заштитата на правата на корисниците на интернет и да обезбеди поголема транспарентност и одговорност.

„Со големи размери доаѓа и голема одговорност“

Од нив, на пример, ќе се бара да дадат јасни информации зошто препорачуваат одредени информации на одредени корисници и им дозволуваат на овие корисници да се откажат; да им обезбеди на корисниците едноставна алатка за означување на нелегалната содржина и со лесно разбирливи услови и услови; преземаат посилни чекори за да се спротивстават на ширењето на нелегални содржини и дезинформации; и да им даде на истражувачите пристап до јавно достапни податоци.

Клучно, тие ќе треба да им дозволат на експертите од новосоздадениот Европски центар за алгоритамска транспарентност (ECAT), агенција на ЕУ, да проценат дали нивниот алгоритам е во согласност со различните обврски.

„Благодарение на Законот за дигитални услуги, европските граѓани и бизниси ќе имаат корист од побезбеден интернет“, рече европскиот комесар за внатрешен пазар Тиери Бретон во видеото објавено на Твитер.

„Од 25 август онлајн платформите и пребарувачите со повеќе од 45 милиони активни корисници во ЕУ ќе имаат посилни обврски бидејќи со големи размери доаѓа и голема одговорност“, додаде тој.

Зак Мејерс, виш научен соработник во Центарот за европски реформи, го опиша списокот како „не особено изненадувачки“.

„Забележително е дека, како што се очекуваше, многу малку европски компании ќе се соочат со најтешката регулатива според DSA – со неколку исклучоци како што е Booking.com“, изјави тој за Euronews.

„Има некои изненадувачки пропусти од списокот, вклучително Spotify и Airbnb, иако Комисијата рече дека сè уште испитува дали дополнителни компании треба да се усогласат со најтешките барања – за да можеби сè уште не сакаат да се опуштат“, додаде тој.

Порно сајтовите би можеле да бидат следни

Официјален претставник на Комисијата рече дека извршната власт моментално се занимава со голем број други услуги, вклучително и неколку порнографски веб-страници, за да утврди дали тие го достигнуваат прагот од 45 милиони активни корисници и затоа треба да бидат означени како многу големи.

Тие нагласија дека DSA е „прилично динамичен“ и дека нови услуги може да се додадат во наредните месеци и години, додека други би можеле да бидат отстранети.

Ангажманот со различните компании кои беа означени како многу големи досега беше опишан како конструктивен и Комисијата, додаде официјалниот претставник, ќе преземе дополнителни чекори во следните четири месеци за да се осигура дека различните компании се подготвени да се усогласат со DSA. особено со обврските кои се однесуваат на заштитата на малолетниците.

На Твитер, чија промена на раководството и масовни отпуштања во последниве месеци предизвикаа загриженост кај регулаторите, официјалниот претставник рече дека се одржале голем број состаноци меѓу Бретон и извршниот директор Илон Маск за да се засилат подготовките за подготвеност.

Овие многу големи компании ќе бидат надгледувани од експерти на Комисијата, додека земјите-членки имаат рок до февруари 2024 година да формираат национални агенции кои ќе ги надгледуваат помалите платформи и пребарувачи кои исто така ќе треба да ги почитуваат овие обврски.

Д-р Кристоф Каругати, експерт за конкуренција и дигитални политики за Бригел, тинк-тенк со седиште во Брисел, рече дека „сега, Комисијата треба да работи на спроведување на регулативата за да се осигура дека обврските ефективно ги штитат корисниците на интернет и мора да го зголемат нејзиниот човечки ресурси за справување со оваа нова одговорност како регулатор на онлајн содржината“.