Фолксваген, заедно со другите странски производители на автомобили, ја прекинаа работата во Русија минатата година, откако западните земји воведоа санкции кон Москва поради војната во Украина.
Рускиот производител на автомобили ГАЗ, кој има договор за производство на возила на Фолксваген во неговата фабрика во Нижни Новгород, се обиде да ја запре секоја продажба на имотот како дел од тужбата откако Фолксваген го раскина договорот за производство во август.
Во судските поднесоци, ГАЗ вели дека обидот на Фолксваген да излезе од рускиот пазар ги загрозува неговите интереси и бара отштета од 15,6 милијарди рубљи (201,3 милиони долари) за раскинатиот договор.
Рускиот суд вчера се согласи да го замрзне целиот имот на Фолксваген во Русија во очекување на спор со ГАЗ, покажале судските документи, што дополнително ги комплицира обидите на Фолксваген да ги затвори своите руски операции.
Руската филијала на Фолксваген соопшти дека е изненадена од тужбата и дека нивното партнерство „завршило под меѓусебно договорени услови“. „Свесни сме за тврдењата на ГАЗ и сме свесни за целата ситуација“, се вели во соопштението.
Фолксваген, исто така, се вели дека е во процес на поднесување барање до руските државни власти за одобрување да го продаде својот удел во руската компанија, вклучително и фабриката во Калуга со повеќе од 4.000 работници, на, како што вели, доверлив руски инвеститор.
Претходно оваа недела, чешкиот производител на автомобили Škoda Auto, дел од групацијата Volkswagen, рече дека е во завршна фаза од преговорите за продажба на своите руски капацитети. Москва наложува компаниите од „непријателските“ земји, оние кои воведоа санкции кон Русија, мора да добијат одобрение од владината комисија за да ги продадат сите руски капацитети.
Странските инвеститори стравуваат дека Русија би можела да преземе чекори за национализирање на стратешките капацитети откако беа воведени ограничувањата за продажба. Минатиот јули, претседателот Владимир Путин издаде декрет за преземање целосна контрола врз проектот за гас и нафта Сахалин-2 на далечниот исток на Русија, практично преземајќи речиси 50% од проектот на Шел и две јапонски компании.
Другите водечки западни производители на автомобили го напуштија рускиот пазар. Минатата година, францускиот Рено го продаде својот мнозински удел во „Автоваз“ на руски државен ентитет за номинален надомест од една рубља, всушност отпишувајќи го имотот што претходно го проценуваше на 2,2 милијарди евра.
Руската автомобилска индустрија е една од најтешко погодените од одлуката на Москва да испрати десетици илјади војници во Украина минатиот февруари. Претходно зависно од западните инвестиции, опрема и делови, производството на автомобили паднал за 67% минатата година – на најниско ниво од распадот на Советскиот Сојуз.